Club300.dk - Forum
a
  

Alt det andet - Birdcall.dk - igen
 
Forfatter Indlæg
  Sendt 03-02-2016 kl.23:06
Stig Linander

Jeg har fået en mail fra "Birdcall.dk" <birdcallowner@gmail.com>, hvor der bl.a. stod:

> Du modtager denne mail, fordi du ikke har angivet brugernavn
> på din Birdcall brugerprofil.


Det er nok fordi jeg ikke har en Birdcall brugerprofil tilknyttet min mobiltelefons mail-adresse.

Birdcall-grupperne er jo mailing-lister.
Og jeg har tilmeldt mig grupperne på den "klassiske" mailing-list facon ved at sende en mail til gruppernes subscribe-adresser.

Tilmelding til birdcalldk foregik ved at jeg sendte følgende mail:

Date: Fri, 13 Apr 2012 20:51
From: Stig Linander <mail-adresse>
To: birdcalldk+subscribe@googlegroups.com
Subject: none


Så modtog jeg følgende mail:

From: Birdcall DK <birdcalldk+subconfirm@googlegroups.com>
To: <mail-adresse>
Subject: Tilmeldingsanmodning for Birdcall DK [{EM7rofwE3OJCG1YYbws0}]
Date: Fri, 13 Apr 2012 20:51


Hej [mail-adresse]

Vi har modtaget din anmodning om at blive tilmeldt Birdcall DK. For at
vi kan gennemføre anmodningen skal du svare på denne e-mail eller besøge
følgende bekræftelseswebadresse:

http://groups.google.com/group/birdcalldk/subscribe?hl=da

Hvis du har spørgsmål til denne eller andre Google-grupper, kan du finde
flere oplysninger på Hjælp på http://groups.google.com/support/?hl=da.

Tak!

Google Groups


Den mail svarede jeg på:

Date: Fri, 13 Apr 2012 20:55
From: Stig Linander <mail-adresse>
To: birdcalldk+subconfirm@googlegroups.com
Subject: Re: Tilmeldingsanmodning for Birdcall DK [{EM7rofwE3OJCG1YYbws0}]


og så var jeg medlem af gruppen:

From: Birdcall DK <birdcalldk+subconfirm@googlegroups.com>
To: <mail-adresse>
Subject: Du er blevet tilmeldt gruppen birdcalldk@googlegroups.com
Date: Fri, 13 Apr 2012 20:55


Hej [mail-adresse]

Du er nu medlem af gruppen birdcalldk.

Hvis du har spørgsmål til denne eller andre Google-grupper, kan du finde
flere oplysninger på Hjælp på http://groups.google.com/support/?hl=da.

Tak!

Google Groups


Simpelt, ikke?
Men hvorfor er det ikke er godt nok?

> Det skal du have gjort senest 1. april, ellers bliver din
> konto slettet.


Hvorfor skal det være så restriktivt?

Først truslen om at blive slettet hvis man ikke melder noget ud inden 31/3, og nu dette.

Er det overhovedet muligt at oprette en Birdcall brugerprofil knyttet til en mail-adresse, der allerede kendes af systemet?
Eller skal jeg unsubscribe alle grupperne for så at oprette en brugerprofil for så at melde mig til grupperne igen?
Hvorfor skal jeg have alt det bøvl?

Jeg håber altså at folkene bag Birdcall - også her - kommer på bedre tanker ...

M.v.h.

Stig.
 

  Sendt 04-02-2016 Kl. 03:00
Frank Desting

Endnu en grund til at skifte til Danmarks bedste udmeldesystem:

https://www.birdalarm.com/

  Sendt 04-02-2016 Kl. 23:28
John Kyed

Først: Jeg har skrevet med Stig angående hans brugerkonto på mail.

Nogle kan have tilmeldt sig på den måde Stig her beskriver, tilbage i 2012. Det fandt vi ud af ikke var den bedste tilmeldingmåde, så det blev fravalgt igen. Denne fremgangs måde er også slettet i tilmeldings måde på birdcall bloggen.

Stig spørger hvorfor det skal være så restriktivt:

Det er fordi vi gerne vil vide hvem de forskellige brugerkonto tilhører. Det kan være lidt svært at tolke ud fra en tilmeldt mail uden visningsnavn. Nogle kan også have forladt systemet uden at have slettet brugerkonto. Så det har vi besluttet at bruge lidt tid på at rette op på. 

Hvis man har en googlekonto og opdateret sin googleprofil med sit navn, så kan man ved tilmelding til birdcall grupperne bruge det navn som visningsnavn.

Eller kan man når man har tilmeldt sig grupperne, benytte sig af fremgangsmåden som er beskrevet i,, Nyttige tips,, på Birdcall bloggen. så kan man se om visningsnavnet er med. 

Klik ind via linket herunder.

www.birdcall.dk/p/nyttige-birdcall-tips.html

 

  Sendt 05-02-2016 Kl. 13:50
Stig Linander

Det er nu gået op for mig, at det nok kun er mig der har et problem her.

Fordi jeg bruger birdcall uden om gmail - men det synes jeg nu fungerer bedst.

Så jeg sku' selvfølgelig bare ha' rettet henvendelse til John og Andreas i en mail i stedet for at belemre alle her på Club300.

Jeg beklager.

Stig.
 

  Sendt 05-02-2016 Kl. 17:57
Lars R. Pedersen

Hej Stig!

Jeg synes nu ikke, at du behøver at beklage!

Jeg har også modtaget birdcall DK via min yahoomail (som back up/ekstra sikkerhed hvis gmail skulle gå ned, mens der er en MEGA) - så du er ikke den eneste. Jeg kan ikke logge ind på google eller birdcall og angive brugernavn og vil derfor nok miste calls via yahoo. Træls.

Jeg modtager godtnok andre birdcalls via min gmail og må nok tilmelde den til DK - hvis ikke jeg finder tonen for træls til at deltage.........

Uanset hvad, så gider jeg ikke betale for at modtage birdalarm

 

Mvh LP

  Sendt 05-02-2016 Kl. 18:50
Frank Desting

330 kr./pr. år er også mange penge for et velfungerende meldesystem!

  Sendt 05-02-2016 Kl. 19:59
Jakob Engelhard

 Men sjovt nok Stig, så bliver dine meldinger altid vist under overskriften "profilering" eller et eller andet med socialtruskumsnuskoverskrift? Andres meldinger vises direkte.

Mystisk

 

 

 

 

  Sendt 05-02-2016 Kl. 20:11
Stig Linander

Jakob, dét "socialtruskumsnuskoverskrift" har jeg svært ved at se for mit indre blik ... du må vise mig det en dag vi mødes i felten.

 

  Sendt 05-02-2016 Kl. 20:56
Andreas Bruun Kristensen

Hej Lars.

Fint med din tilmelding til birdcall. Du er - ligesom Stig - en af de få, der har koblet en ikke-gmail til birdcall. Som du selv er inde på, har du både en yahoo og en gmail tilkoblet birdcall. Med din gmail er koblet op på birdcalldk, så du ikke modtager emails fra gruppen. Det kan du selv ændre i dine indstillinger på birdcalldk googlegroups.

Som John er inde på, er vi i gang med at rydde op i "anonyme brugere" af birdcall, og derfor er du og Stig kommet i klemme pga. jeres ikke gmail tilmelding.

Mvh Andreas

  Sendt 06-02-2016 Kl. 21:40
Rasmus Strack

Birdcall er fantastisk, men SUB skal tilbage!

Her til aften forsøgte jeg at melde en Grønlandsk Blisgås ud på BirdcallNJ, men fik en melding om at det ikke kunne lade sig gøre når jeg ikke var tilmeldt. Jeg kommer ikke til at melde mig til alle grupper, men vil gerne melde SUB-arter ud..

Mvh RS

  Sendt 07-02-2016 Kl. 00:54
John Kyed

En info om genåbning af Sub-gruppen er på tråden,, Nyt fra Birdcall,,

  Sendt 07-02-2016 Kl. 10:31
Jakob Engelhard

 Hej John eller en anden.....

For længe siden lavede du en beskrivelse, af hvordan man kan bruge googlemaps til sine meldinger. Vil du lægge beskrivelsen ud igen, jeg kan nemlig ikke finde ud af at få det til at fungere.

Den integrerede brug af googlemaps er jo lige præcis stryrken ved det dyre Birdalarm. Der er få, der bruger det på birdcall, og det kunne jo være smart hvis flere kan få det til at virke på det billige birdcall.

 

Mvh JAE

  Sendt 07-02-2016 Kl. 12:29
John Kyed

 hej jakob og andre med interrese for Birdcall

Jeg er ved at lave beskrivelse af, hvordan man gøre med googlemaps.Da det er den bedste at bruge. Jeg har testet flere andre måder, ved de fleste kommer kun et fast kort med ud, samt position. Med googlemaps kan man zoome på kortet og bruge den til køre efter.

Der vil også komme en beskrivelse om hvordan man tilføjer signatur, så man slipper for at tilføje sine initialer når man melder ud.

Når jeg har det færdig, vil det komme på c300 tråden,,Nyt fra Birdcall, samt på Birdcallbloggen under,,Nyttige tips,,

 

  Sendt 10-02-2016 Kl. 17:21
Anders Søgaard

 @Jakob

"Den integrerede brug af googlemaps er jo lige præcis stryrken ved det dyre Birdalarm"

Jakob, helt ærligt, det kan du da ikke mene alvorligt, det dyre Bird Alarm, det koster 330 kr om året at abonnere på det  velfungerende meldesystem Bird Alarm, det kan da ikke vælte nogen af pinden, de fleste der kører på udmeldinger af fugle, bruger da mange flere penge end det   på bil og benzin mm. om året, bare for at sætte tingene i perspektiv....

 

  Sendt 10-02-2016 Kl. 20:16
Jakob Engelhard

 Ja jeg får  jo nok råd til mad alligevel.

330 kr er dog den dyreste app som jeg har. 2 systemer i konkurrence kan vel holde prisen nede? 

Måske opgiver jeg på et tidspunkt birdcall, hvem ved?Jeg er ikke religiøs angående meldesystemer. Lige nu kan jeg bedst lide birdcall men......

300 her

og

300 dér

det blir' hurtigt til fler

  Sendt 28-04-2016 Kl. 08:24
Lars R. Pedersen

 Er birdcall nede?

I skrivende stund (torsdag 819) er sidste call fra Skagen i går, uanset om jeg tjekker birdcall.dk eller club300.dk.

Kl. 750 i dag sendte jeg en nj-call, men den er ikke at se nogle steder.......

Mvh LP

  Sendt 28-04-2016 Kl. 08:47
Lars R. Pedersen

 Hov, burde nok have nævnt indholdet af min call:

hvidvinget måge 2k rst SV-delen af Hirtshals Havns Dækmole (hvor den nu kl.847 stadig står, nu sovende).

I øvrigt er jeg ikke glad for subcall - er lidt ligeglad med forekomsten af de 33 arter rundt i hele DK, men da jeg meget nødigt vil risikere gå glip af en lokal fx hærfugl, så er jeg jo nødt til at være med i den gruppe...

Mvh LP

 

  Sendt 28-04-2016 Kl. 18:32
John Kyed

 Som lars starter med at skrive,, Er birdcall nede?

Nej det er det ikke, grupperne fungere fint og hans melding er kommet ud til de tilmeldte brugere, Men den er ikke at se på bloggen og det må have været et udfald fra google`s side ved videresendelsen til bloggen. Systemet er bygget op af 2 dele. Googlegroups og googleblog.

Grupperne har kørt yderst stabil, siden opstarten for 4 år siden. Mig bekendt har det kun været yderst få meldinger som ikke når ind på bloggen.

Men Lars modtog ikke selv hans melding og kunne ikke se meldingen på bloggen, hvilke forståligt giver anledning til hans spørgsmål. At han ikke selv modtag hans melding, er det kendte problem med at nogle ikke selv modtager deres udsendte meldinger, som har været der siden systemet startede. Vi har desvære endnu ikke fundet en løsning, selv om der er blev søgt svar på det, så skulle der være nogle herinde som kunne ligge inde med viden om, hvad løsningen kunne være, høre vi i styregruppen gerne om det.

Hvis man ikke får en fejlmelding på en udsendt melding, så forvent at den er sendt ud, selvom det selvfølgelig er bedre selv også at modtage meldingen, så man kan se at den udkommen på systemet.

  Sendt 29-04-2016 Kl. 16:35
Troels Leuenhagen Petersen

Hej John

Det ser ud til at problemet afhænger af hvilken mail-klient man benytter (på sin smart-phone). Så måske kan Lars forsøge sig med en anden mail-klient og bagefter dele sine erfaringer her.

Der findes en løsning (her), men det er - så vi jeg kan forstå - vist ikke en hensigtsmæssig måde at gøre det på. 

Hvis man selv vil tjekke, om ens udmelding er kommet ud, er det sikreste at logge på Gmail, vælge den givne gruppe (f.eks. Birdcall NJ) og tjekke, at udmeldingen ses dér. 

Og apropos Lars' udmelding, så kan jeg se, at hele beskrivelsen står i emne-feltet, og at der i selve mailen kun står initialer og telefonnummer. Det gør læsning af beskederne svær på visse mail-klienter, og bør undgås, ligesom det fremgår af reglerne

Mvh

Troels

 

  Sendt 29-04-2016 Kl. 16:59
Troels Leuenhagen Petersen

Jeg har netop testet med iPhone, og følgende tre app's virker, forstået på den måde, at jeg selv straks modtager den besked, jeg har sendt ud.

App's:

Gmail

Mail (den indbyggede i iPhone)

Spark

(PS: Lars kan også lige dobbelttjekke, at hans indstillinger i BirdcallNJ er som de skal være. Se vedhæftede foto). 

 

Mvh Troels

Bemærk: "Underret mig om alle nye meddelelser...."

  Sendt 30-04-2016 Kl. 16:32
John Kyed

 Hej Troels.

Tak for input og test, for om det kan give svar på det måske kendte googlegroups problem ? har lige skimtet dit link.

Har haft lidt begrænset tid de senere dage, så jeg vil lige nærlæse dit link lidt grundigere.

Lars har tidligere brugt yahoo mail og fik her sine egen mail tilbage. Prøver nu med gmail for at have brugernavn tilknyttet og er så en af dem som ikke får sine egen mail tilbage ved udendelse. Hans konto står korrekt på systemet, så det er ikke her det er galt. Jeg ved der er andre som heller ikke modtager sine egen udsendelser. 

Mig bekendt kan man godt bruge andre mail kontoer, som oprettes igennem gmail, så den fungere som videresendelse klinent.

Men der burde da bare komme en mail retur til en selv, når man har en konto tilknyttet en gruppe. Det eneste øv som jeg lige ser på systemet.

 

 

Du er ikke logget ind!
For at skrive indlæg skal du være medlem af Club300.dk og være logget ind.
   - Klik her for login.
   - Klik her for at melde dig ind i Club300.dk.
Top | Home