Club300.dk - Forum
a
  

Alt det andet - Birdcall-dubletter
 
Forfatter Indlæg
  Sendt 30-05-2014 kl.20:20
Troels Leuenhagen Petersen

Jeg oplever at modtage de samme birdcalls to-tre-fire-gange for tiden (imens andre birdcalls kun modtages én gang). Er det en fejl hos smsnu eller har jeg gjort noget forkert i opsætningen?

TLP

  Sendt 30-05-2014 Kl. 21:53
Jørgen Kabel

Fejlen ligger hos SMSnu.dk, eller rettere hos udmeldenummeret 60620500 (Telenor).
Af samme årsag er udmeldenummeret med virkning fra i går (29/5-2014) ændret til 60213399 (Telia).
Ændringen er meddelt via Birdcall DK i går aftes og nærmere opdateret info vedr. udmelding kan i øvrigt læses her: http://www.birdcall.dk/p/afsendelse.html.

JoK

  Sendt 31-05-2014 Kl. 04:52
Rune B Christensen

 Jeg kan se at den hætteværling udmelding som vi afsendte igår er kommet ud 26x??
Den er sendt ud på det nye nummer, så måske er problemet ikke helt løst.
Mvh
RBC

  Sendt 31-05-2014 Kl. 06:14
Lars Michael Løvstrøm Nielsen

Jeg får også stadig masser af dubletter.

 

LM

  Sendt 01-06-2014 Kl. 07:53
John Kyed

 Der er udsendt en birdcall Info3 om problemet. Læs mere på birdcall.dk under afsendelse.

Der kan nu ikke mere udsendes via smsnu.dk, da det var uholdbart med de gentagelser, men der kan stadig modtages.

 

  Sendt 09-06-2014 Kl. 21:20
Lars R. Pedersen

Jeg har i dag fået mail fra SMSnu, hvor der blandt andet står:

"Email via SMS på 60620500

I slutningen af maj lavede Telenor diverse ændringer på GSM-netværket i vores område med den konsekvens,
at SMSer sendt til nummeret blev leveret op til 25 gange. Som resulta blev der genereret et tilsvarende
antal identiske emails. Telenor har oplyst, at arbejdet er afsluttet, og vi har i den seneste uge testet
funktionen og kan konstatere, at der ikke modtages SMS flere gange.

Funktionen med at sende emails via SMS ved at indlede SMSen med en emailadresse er derfor stabil igen og kan frit benyttes.

Et filter blev lagt ind den 31. maj, så identiske emails kun kan sendes, når der går 2 timer imellem dem."

 

- Mon ik' det igen er OK at melde ud via det nummer og SMS? - Ellers er vi nok en del, der ikke kan melde ud i felten via birdcall......

Mvh LP

  Sendt 11-06-2014 Kl. 13:49
John Kyed

Den beslutning som blev truffet,om at lukke ned for afsendelse via smsnu forbliver som udmeldt i ,,birdcall info3,, beklager.

vh

john

  Sendt 06-09-2014 Kl. 00:39
John Kyed

Lige en kort opfølgning på den ændring som blev lavet i Juni måned, hvor der blev lukket ned smsnu.dk

Det betyder at man, så kun kan sende til Birdcall.dk systemet med den email konto som man har tilmeldt sig med,

og at man med den konto skal være tilmeldt de grupper, som man ønsker at melde ud på.

Så en tilmelding af alle grupper, vil have sin fordel, man kan bare sætte til ,, ingen email,, på de grupper man ikke ønsker at modtage fra.     Det ændre man nemt, gå ind på Birdcall.dk siden, gå ind under grupperne, log på med sin konto, klik på ,,MINE GRUPPERNE,, øverst i venstre side, klik på ,,redigere medlemskab,, i baren for oven, så fremkommer alle de grupper som er tilmeldt. I rubrikken (alle email) kan der hurtigt ændres på om man vil modtage eller ej.  Øverst (ingen email) eller nederst (alle email). 

Ændringen kan også have betydning for nogle Iphone bruger, som ønsker at sende kort og positioner ud, HVIS der f.eks bruges arbejds mail på den preindstilleret mail på mobilen. Så skal arbejds mailkontoen også tilmeldes grupperne for at kunne gøre det. Da det er den preindstillet mail, som styrer udsending af kort.Man kan dog bare lade være med at modtage på den konto.

På android mobiler skal man gerne være foruden dette problem, da der er flere valgmuligheder i gmail appèn og kort kan sendes ud via denne app.

God udmelding efterår herfra,

mvh Birdcall admin

 

                                                  

Du er ikke logget ind!
For at skrive indlæg skal du være medlem af Club300.dk og være logget ind.
   - Klik her for login.
   - Klik her for at melde dig ind i Club300.dk.
Top | Home